Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Autohifi > Můj pohled na HU Pioneer DEH-80PRS

 o Navštíveno 4998x o
o 22.09.2012, 14:05 | Milhauzz
Hola hej,

Navazuju na tento článek: [ Link ]

Takže v pátek se za mnou stavil Mára (dragoczskill) se svým Pio80PRS. Rozhodli sme se, že dáme jeho rádio do Omegy, protože mám udělané zázemí na aktiv a navíc mě hodně zajímali možnosti interního DSP tohoto autorádia. Po pár peripetiích demontáže rádií (klasicky žašprajcovaný ISO konektor nebo zalepená anténa), jsme jeli s Omegou za sběrný dvůr (časem tam zůstane na dobro :)), zapojili Pio80 a jali se nastavování.

Problém první:
Kdo je zvyklý na Alpine, ztratí se v menu Pio a myslím si, že i na opak. Logika nastavování Network1-3 chce trochu cviku, ale po pochopení, jak to v Pioneeru zamýšleli, to dává smysl a není problém nastavit defacto cokoliv.

Co mě překvapilo (a hodně):
Jak už hodně lidí ví, na srazech halekám nad svojí A9853 kvůli tomu, že neumí nastavit úroveň jednotlivých kanálů. Vím že pro zkušené Pio uživatele toto nebude žádná novinka, ale nikde sem se to zatím nedočetl, tak to uvádím tady. Nejenže lze nastavit úroveň hlasitosti každého kanálu, ale i například strmost nebo dělička lze nastavit zvlášť pro jakýkoliv kanál - pro pokusy a testování, nebo pro složitější instalace (jasně, asi extrém, ale kdo si hraje, tak nezlobí a není nic lepšího, než si dát jinou děličku zvlášť na levou a pravou stranu a pak přes balance poslechnoout okamžitej rozdíl). Tomu říkám velmi slušná výbava interního DSP. Tohle se mi líbí a moc. Takže palec nahoru.

Co mě překvapilo na zvuku (oproti Alpine 9853 - a potažmo 9855, protože střeva sou stejný, až na DC/DC měnič, kterej krmí ty stejný výstupní buffery vyšším napětím a proto má 55tka vyší voltáž na výstupu):

Basová složka: /A pevnější, Pio trochu měkčí, ale nic zastřeného. Třeba bezpražcová basskytara (Kyoto jazz Massive) hraje jinak, nejde tak moc do tvrda, ale nic tomu nechybí. Třeba brnknutí struny o hmatník hraje trochu jinak - u Alpine je tento jev výraznější, u Pio malinko mdlejší.
Kdo by neznál živák Hotel California od Eagles. Bouchání basových bubnů je u Pia detailnější a je srozumitelné, že se bouchá do dvou bubnů, z nichž jeden hraje malinko jinak. U Alpiny je zvuk z obou bubnů shodný. (tohto sem si všiml poprvé u Ivlse, kde byl tento jev velmi markantní)

Středy: rozhodně lepěí Pio. Jak ve prostorovsti, kde má hodně navrh, tak i v kytarách, které jsou lepší a více rozylišitelné od sebe. Vyšší středy u Alpine jsou holt uječené (Diana Shurr a její vokál), u Pio jsou klidnější.

Výšky: Pio je má jemnější, trochu více analytické až diplomatické, možná někdy sušší. Alpine výraznější a víc to "řeže".

Resumé ve zvuku: Pio trochu měkčí na basech, jinak kompletně lepší než Alpine.

Plusy ve výbavě:
Výbavička jako 2USB porty, BT HF, slot na SD kartu, Cinch Aux vstup zezadu je hodně dobrá a pokud vezmu celkovou cenovku rádia s takto kvalitním zvukem, tak asi není co řešit.

Mínusy celkově:
Přední panel. Design je dobrý, ale plast připomíná laciné domácí kino. Kdo je zvyklý na maximální přesnost čudlíků od Alpiny, tak bude zklamán. Všechno má vůle, je to takové vrzavé a nebudí to dobrý dojem. Nejde zcela vytušit okamžik sepnutí, to mě celkem vadí.
Není motoricky ovládaný panel, kdo to má, tak o toto nechce přijít. Vzbuzuje to prostě dojem laciného rádia (teda alespoň u mě). Na druhou stranu, o fičuru mín, které se prostě nepokazí.

Co říct závěrem? Šetřím na PIO :)

Zde foto, ať víte, že to fakt dělám a není to jen snůška keců.

foto k příspěvku  od Milhauzz



o 22.09.2012, 14:11 | kral007 (eXtrem-audio.cz) (M)
Vybava se bohuzel trha s cenou
Jako IR porty, dalky v baleni nebo motoricky panely, ty uz se snad v 1din cd vubec nedelaji
o 22.09.2012, 14:36 | Toxxx
A Naka nebude?? To si myslim ze bude stat za to a mal by si poriadne radio:)
o 22.09.2012, 14:39 | Milhauzz
Toxx: Naka sice je bezesporu puristická mašina, ale na aktiv je potřeba k tomu napárovat nějaký DSP a tenhle celek, dvakrát dražší jak jedno Pio si holt nemusí sednout. Já furt nevim :)
o 22.09.2012, 14:43 | Toxxx
No to poznam:)Ale to nove pio sa mi ani trochu nepozdava:D Vdaka tej vybave ktora je asi na tom najdrahsia sa na zvuk nemysli;)
o 22.09.2012, 21:25 | PekG
No přemýšlím o něm taky. že bych výměnou za Pio 88rs ušetřil na ceně instalace kdyby bylo nejhůř pro příští sezonu.
o 22.09.2012, 21:29 | Toxxx | Upraveno: 2012-09-22 21:36:56
PekG: Si sa zblaznil? Vsak mas pecku radio a chces vymenit za toto? Nemyslim to zle ale vymenit P88 za P80 je hriech:)
o 23.09.2012, 04:07 | CarMedia.cz (P)
Já tu mám natartované DEX-P99RS. Myslím, že výměna za X1.1 od DD a CDA-137 od A bude hodně znát. I když musím uznat, že 137 je zvukově dost napřed od 117..
o 23.09.2012, 09:29 | Toxxx
P99RS sa mi paci:) Som zvedavy na zvuk. Este som nemal moznost popocuvat:)
o 23.09.2012, 14:07 | lukee_cz
Milhauzz: jestli uz resis tyhel lowcost vse v jednom, tak sahni po tomto [ Link ] .
Za ty prachy to udela rozhodne kupu radosti. Pro low cost instalaci jak delane.
o 23.09.2012, 14:28 | Marťas1 | Upraveno: 2012-09-23 14:28:42
Milhauzz: jenom u P80RS na woofer-výstupech max 250hz lo-pass a nelze nastavit strmost 0db/oct. - to jen k té naší debatě o 3-pásmu na finále
o 23.09.2012, 15:46 | Milhauzz
luke_cz: Tak to si raději nechám svoji uječenou alpinu.
Marťas1: nekecej, tak to je v prdeli ...
o 23.09.2012, 18:45 | PekG
Toxxx: Tak si mě překecal;)
o 23.09.2012, 18:47 | CarMedia.cz (P)
Milhauzz: proč by to mělo být v prdeli? Podle mě je to ok, když budeš mít středy, co budou těch 250 Hz v pohodě hrát. Sám hraju středy od 135 Hz. Navíc tím můžeš značně pomoci ve výšce scény..
o 23.09.2012, 19:01 | Toxxx
Revilo: To je fakt nizko ako ich rezes. Zbytocne ich trapis a stejne uz tam je velky pokles hlasitosti. Skus ich rezat na 300-350hz;) A ozvucnicu mas predpokladam cca 500ml.
o 23.09.2012, 19:50 | Milhauzz
Revilo: Kalotový středy který mám v merku numůžu tak nízko řezat ani omylem. Musím si to všechno v klidu nechat projít hlavou.
o 23.09.2012, 20:47 | CarMedia.cz (P) | Upraveno: 2012-09-23 20:48:25
Toxxx: nemyslím si, že bych je trápil. :-)Vyšší děličky jsem zkoušel a nakonec zůstal u této..

Milhauzz: kaloty bohužel s sebou nesou toto omezení, to je fakt.
o 25.09.2012, 10:53 | MAX
Revilohifi.cz - jak je na tom ta CDA 137 s provedením? Lepší než to Pio 80? Motorický panel to předpokládám nemá.. A zvukově srovnání s 9815? Předesílám, že neuvažuju o aktivu, dobře vyladěný pasiv mi zatím :-) stačí..
o 26.09.2012, 08:34 | CarMedia.cz (P)
MAX: Porovnávat přímo s 9815 bych si netroufl. Musel bych si 9815ku píchnout na stejnou sestavu a něco naposlouchat. Nicméně dokážu porovnat 9886 vs 117 vs 137. Všecha tato rádia jsem měl na stejném aparátu v Octavce. Resumé by bylo asi jasně, ve všech třech případech se prostě nezapře uječenost Alpin, nicméně 137ka je ze všech tří typů nejvíce vyrovnaná. Po výměně ze 117ky a nastavení stejných hodnot filtrů a EQ (dle debilníčku :-) ) se v porovnání s 117 a 9886 uklidnilo pásmo kolem 4 kHz. Netahá to za uši a zní všeobecně věrohodněji.

Nyní se chystám na upgrade, kdy mám k dispozici PXA-H800 s RUxem a DEX-P99RS, abych se rozhodl, co v autě zůstane a pak můžu dát konečné resumé. Nicméně bych se 137ky vůbec nebál, ovládání je velmi příjemné a když si vemu rozdíl v pokroku mezi dvěma o rok a něco odsazenými modely, čili 9886 vs 137, tak je ovládání i logičtější a pohodlnější, navíc i zvukově je lepší jak předešlý model (což u Alpine není zvykem :-) ).
o 27.09.2012, 20:20 | MAX
No, všichni mě straší, že s 9815 se máloco dá srovnat. Rád bych novější Alpinu, nicméně na BT už netrvám, koupil jsem auto s Parrotem, tak mě to láká jen kvůli připojení a ovládání iPhona - přece jen nevozím pořád tašku CD..
Teď mě trochu zhýčkala nějaké noname 1 din vyjížděčka s DVD a navi (Navman iDN 3000) která v autě byla taky, zvukově není mizerná, CD hraje good, u DVD je slyšet cvrlikání mechaniky a nesežere všechno, ale ovládání je divné..
Asi oželím couvací kameru a vrátím se k Alpine, tak zvažuju co a jak..
Nebo 2 rádia? Jak se řeší napojení více jednotek na zesilovače? Jednoduše Ycinch redukcema z každé jednotky a pak rovnou do zesíku? Pak je ale možné, že každá jednotka bude mít jinou hlasitost díky rozdílným výstupům..
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3643 sekund.